Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P65e65t43r 51P47o74l22á43k

1. 9. 2017 9:05

Troufam si rict, ze cim vetsi chaos, tim horsi kvalita vzdelani. Vinit z toho ucitele je nesmysl! Dnesni ucitel je chudak, ktery ma za ukol neco deti ucit, ale daleko spis musi lavirovat mezi byrokracii, nesoudnymi rodici a zbesilymi politiky, kteri kazdy rok poprou, co rok predtim "vytvorili". Navic za almuznu misto vyplaty. Vysledkem je ustraseny ucitel, ktery nevi, jak a co poradne ucit, nesmyslna zakladni devitiletka misto osmiletky, kde mají deti v sedme tride znalosti na urovni hotentotu. Za nasich dob by meli ctyrky, petky, nebo by byly pokladany za lehce mentalne retardovane blbecky. A z toho duvodu vznikaji soukrome skoly, ktere supluji spatne skolstvi statni a vznika nam tady elitarstvi, ktere se pak tahne celou spolecnosti. Je to opravdu to, co chceme? Ja tim nechci upirat prostor soukromym skolam a treba i alternativnim, ale zajmem nas vsech ma byt předevsim funkcni statni skolstvi!

0 0
možnosti

je zábavné si představit jak rodič laik posuzuje kvalitu školy, když sám přestal navštěvovat školu před lety a v mezidobí ji neviděl ani z dálky....aplikovat zážitky ze školství v USA není až tak dobrý nápad..........oni totiž mají mizerné školství desítky let..možná sto ale ti si neodvolím posoudit........a jediné co se u nás děje , je veliké přibližování se tom. letech rozčílil nad mizerným americkým školství, když se absolvent High school neuměl podepsat..........

Reagan se kdysi v

Ten se skládá z vynikajících škol, kde se platí desítky tisíc dolarů za rok, a tak skutečně nejsou pro každého. A to je účel věci. protože ti normální si tyto školy nemohou dovolit musí vzít ty normální a ty učí velmi často velmi podivně.

Dnešní doba však vyžaduje podle mne pravý opak tedy podporovat všechny úrovně žactva a studentstva.........jak ty nadané na těch nejlepších a nejdražších školách tak i ty pomalejší a ty průměrné..podle mne je totiž nutné zvedat vzdělanost všem a to podle jejich schopností což neznamená schopnosti peněženky otce...........

důvodem dvojúrovňového školství je snaha vytvořit elitu ale na základě financí ane na základě vědění.....a pak ty ostatní, kteří jsou udržováni v PŘIMĚŘENÉ TUPOSTI...tedy učí se jen něco a jen do jisté úrovně a to úmyslně..aby byli snáze ovladatelní...

Podobně to bylo v ČSSR, kdy byly výběrové třídy a pak se rozpustily, protože by vznikal vědomostní elita a to nemohly komunisté potřebovat a tak takto uměle brzdili vědomostní rozvoj těch nadanějších...aby toho tolik nevěděli a aby byly snáze ovladatelní...je to stará písnička o těch NA ZÁMKU a o těch V PODZÁMČÍ......

a je lepší se tomu bránit prostřednictvím ministerstva..........než lajcky a amatérsky....jde o vědomostní rozvoj lidu

2 2
možnosti
Foto

Hlavní úlohou státních škol je indoktrinace a tuto úlohu plní velmi dobře.

0 1
možnosti

"U nás odpor školské byrokracie a učitelů je také příčinou, proč kvalita veřejného školství neustále klesá." První část věty je poměrně nepřesná, protože nejde o odpor, ale o neschopnost politických špiček a MŠMT přistupovat ke školství koncepčně a v kontinuální shodě. Za druhou část souvětí zasluhujete tak akorát pár facek. Znám dost učitelů, kteří by rádi učili, ale nemohou, nestíhají, protože...viz první část citovaného souvětí + pár Vašich správných poznámek k textu (administrativa atd.). Text má sice poměrně správnou logiku, ale co se týče kvality školství, je to v podstatě prázdný blábol. Samotná svobodná možnost volby školy totiž neříká vůbec nic o tom, jak kvalitně škola učí, natož o kvalitě školství jako systému. Samotná existence soukromé/alternativní školy ještě nezaručuje její kvalitu, dokonce ani to, že má dostatek studentů může být pouze marektingovým výsledkem. Školství nemá vlastnosti klasického trhu a hovořit o konkurenci je velmi ošemetné, protože "výsledný produkt" lze porovnávat až za mnoho let, nikoli jen tím, že škola děti "baví". Škola není atrakce pro zábavu, ačkoli je leda dobře, když děti baví. Ostatně, porovnávat školství USA a naše je zcela mimo mísu.

5 0
možnosti

P52a42v21e95l 77H15o94r76á25k

31. 8. 2017 17:55

Americkému školství prakticky žádné podobné "experimenty" už nemohou uškodit. My se k tomuto stavu úspěšně 30 let přibližujeme.

1 0
možnosti

J44a74n 20R11á95ž

31. 8. 2017 15:00

Velká karma!!

Věta: "zájmy učitelů, správy, zástupců odborů jsou jiné než jejich zájmy jakožto rodičů a liší se od zájmů rodičů, jejichž děti učí." by se pro svou pravdivost měla používat vždy, když nějaký ministerský úředník obhajuje nutnost zásahů státu do školského systému.

PS. Pan prof. Fiala svým působením ve funkci rektora Masarykovy university má nemalou zásluhu na to, že zejména fakulta humanitního studia je spíše klonem VUML, než fakultou mající dodávat společnosti skutečně vzdělané absolventy, použitelné pro praxi v globalizovaném světě 21.století.

1 1
možnosti
Foto

Dávám velkou karmu!:-) Diskuse o našem školství a sliby nápravy jeho neutěšeného jsou tématem našich politiků bohužel jen před volbami... A jen u slibů to vždycky taky končí...:-(

6 1
možnosti
Foto

S omluvou "...neutěšeného stavu..." Bohužel příspěvky nelze editovat...:-(

0 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS